Pages

mardi 30 janvier 2018

Improv curves - Top finished

Earlier this month the goal I set for January One Monthly Goal was to complete a top with my improv curves blocks. Not only my goal is achieved, I am thrilled about the result ! :-))
Au début du mois, le but que je m'étais fixé pour le One Monthly Goal de janvier était de terminer un top avec mes blocs courbes improvisées. Non seulement mon but est atteint, mais je suis super contente du résultat ! :-))

Luna Lovequilts - Improv curves - Quilt top finished

At that moment only nine blocks were pieced and I had envisioned the two plain borders in Essex Linen fabric. I finally settled on a larger size quilt than I first had in mind and made six more blocks.
A ce moment-là, seulement neuf blocs étaient piécés et j'avais prévu les deux bordures simples en tissu Essex Linen. Je me suis finalement décidée pour un quilt plus grand que ce que j'avais d'abord en tête et j'ai réalisé six blocs supplémentaires.

Luna Lovequilts - Improv curves - Quilt top finished


In my previous post I shared about how I hide thread tails when machine quilting. Thank you so much for taking part in the discussion both in the comments of the blog post and on Instagram. I will try the tips you mentioned at the next 'burying threads' session !

Dans mon article précédent, j'ai montré comment j'arrête les fils dans le cas du quilting machine. Merci beaucoup d'avoir pris part à la discussion dans les commentaires de l'article et sur Instagram. Je vais essayer les astuces que vous avez mentionnées lors de ma prochaine session "arrêt de fil" !



I am linking up with 
Patty at Elm Street Quilts for One Monthly Goal
Gosia for Quilter's Monday
Kelly for NTT 
and Amanda Jean for Finish it up Friday